niedziela, 17 stycznia 2010

kolorowe papierki

... kilka dni temu trafiłam na niesamowitą kopalnię anglojęzycznych blogów o prostych zabawach z dzieciakami, pomysłów było tam tysiące !!! trudno mi było oderwać się od czytania. Kilka z nich dołączyłam do zakładki "inspiracje" na bocznym pasku bloga. Moim absolutnym faworytem jest Frugal Family Fun Blog !!! Koniecznie tam poszperajcie. Ja na pewno będę czerpać inspiracje :) już się nie mogę doczekać. Oczywiście będę zdawać relację z naszych osiągnięć :)
...na jednym z tych blogów (w tej chili nie pamiętam, na którym, więc niestety nie mogę podać linka) wypatrzyłam zabawę w malowanie kolorowymi papierami i postanowiłam dzisiaj spróbować :)
... wspólnie z dzieciakami pocięliśmy kartki papieru na małe "figury". Antkowi już samo cięcie nożyczkami bardzo się podobało. Do tego stopnia, że zabawa chwilowo zamieniła się w wielkie cięcie kartek papieru :) Kiedy szał cięcia minął, przygotowałam białe kartki papieru i troszeczkę wody na talerzu. Na początek pobawiliśmy się "na sucho", w układanie obrazków z pociętych kolorowych papierków, o właśnie takich:

... następnie moczyliśmy papierki i przyklejaliśmy je "na wodę" do kartki :) Jest to fajna zabawa, gdyż w każdym momencie papierek można odkleić i przykleić w innym miejscu. Można oczywiście tworzyć bardziej trwałe obrazki używając zwykłego kleju :) Ciekawy efekt daje rozdzieranie mokrych papierków. Bawiliśmy się dobrze, ale efektu malowania papierem nie osiągnęliśmy. Namoczony kolorowy papier powinien puścić farbę i po odklejeniu dać efekt "malowania"... hmmm, może nasz papier był niewłaściwy...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...